torsdag, juli 19, 2007

Filerna är hemma

De fina små datafilerna med humanistiska fakultetens publikationer har äntligen lyckats komma in i publiceringsdatabasen. Tyvärr så visade det sig - inte helt oväntat - att en lista med referenser som sammanställts av 4-5 olika institutioner kommer att innehålla 4-5 olika sätt att skriva referenser på.

Summa summarum: Nu får jag reda upp en skönt trasslig härva under ett par veckors tid. Men sen går jag på en andra semester och tänker överhuvudtaget inte ens kontemplera datafiler, endnote, referenser eller något annat som överhuvudtaget liknar bibliografiska data.

Min fina lilla lista över enheter på medicinska fakulteten är inte hemma än, och jag tror att de sista kvarvarande stackarna i Uppsala har gått på semester. Inte för att jag missunnar dem det, men....

1 kommentar:

bsvanelov sa...

Oj...! Det är väl det som är problemet... Jalle Backman o grabbarna borde verkligen trycka MED EMFAS på att skriva referenser på ETT sätt. The Only Way - or the highway!

Förresten använder du facebook.com?